Ciekawe artykuły kluczem do sukcesu

Ciekawe treści w pozycjonowaniuOglądając strony internetowe niektórych firm można odnieść wrażenie, że ich właściciele nie przemyśleli za bardzo komu powierzają zadanie optymalizacji i pozycjonowania. Zawarte tam teksty są przesycone słowami kluczowymi, przez co nie da się ich czytać. Powoli się to jednak zmienia, ponieważ od 2011 Google walczy z niską jakością treści poprzez tworzenie wartościowego contentu.

Stawiam na jakość, a nie ilość

Tworzenie tak zwanych precli, w których znajduje się mnóstwo kluczowych słów powoduje, że tekst nie ma żadnej wartości. Na pozycję strony może to wpłynąć pozytywnie tylko przez chwilę. Gdy Google zauważy takie praktyki to nałoży na naszą stronę filtr i strona firmowa nie zyska a ucierpi. Lepiej więc, aby tekst był wstawiany rzadziej, ale miał wartościową treść. 

Struktura artykułu

Odpowiednio obrabiajmy nasz artykuł. Stosowanie akapitów, pogrubień czy przerw zwiększa jego atrakcyjność wizualną, a przez co będzie chętniej czytany przez użytkowników.

Urozmaicony content

Stosujmy różne formy artykułów, które zachęcą do czytania użytkowników. Mogą być to na przykład: artykuły z wpisami gościnnymi, raportami, badaniami, e-bookami oraz infografikami. Można także zastosować tzw. studia przypadków, ponieważ są one ciekawe dla czytelników.

Bądźmy na czasie

Starajmy się być nieustannie na czasie jeżeli chodzi o trendy na rynku i zainteresowanie w internecie. Należy śledzić nowości, które wchodzą i je opisywać oraz publikować ciekawe materiały edukacyjne i informacyjne, które przydadzą się czytelnikom.

Zaufanie do autora

W Google wystartował nowy program, który w wynikach wyszukiwania wyświetla autora. Internauci mogą podążać za swoim ulubiony autorem, który publikuje ciekawe i wartościowe treści. Taką samą możliwość daje także Facebook. Stosowanie takich działań pozwala identyfikować naszą markę z ludźmi.

wartościowy contentWpływ użytkowników na pozycję strony

Tworząc stronę internetową firmy pamiętajmy, że jej głównym zadaniem jest stworzenie i wizytówki naszego przedsiębiorstwa, która będzie udogodnieniem dla naszych klientów. Z tego względu oprócz grafiki i zdjęć ważna jest także treść. Jeśli będą tam artykuły dobrej jakości to pozwoli to na zbudowanie zaufania. Wówczas internauci będą dzielić się wiedzą na temat naszej strony i udostępniać ją, a to naturalnie zwiększy jej oglądalność. Jest to cenna informacja także dla nas. Jeśli zauważymy, że internauci są stosunkowo długo na naszej stronie i przemieszczają się pomiędzy poszczególnymi podstronami to automatycznie zmniejsza się wskaźnik porzuceń. Wówczas mamy realny dowód na to, że podjęte przez nas działania marketingowe przyniosły zakładany przez nas skutek. Taka informacja trafia w pewien sposób także do wyszukiwarek. Jest to dla nich sygnał, że użytkownicy internetu znajdują u nas ważne dla siebie kwestie.