Co to content marketing?

jak działa content marketingContent marketing to tworzenie wartościowych treści i ich dystrybucja do określonych odbiorców. Uznawany jest za jeden z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Content to różne formy przekazu, zarówno tekst, jak i komunikat wizualny i multimedialny. Mówiąc najprościej content marketing to tworzenie ważnych i oryginalnych treści, którego celem jest przyciągniecie uwagi odbiorców. Jego celem jest zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą firmy, a potem czerpanie z tego zysków.

Gdy spadła skuteczność tradycyjnej reklamy ludzie zaczęli sięgać po content marketing ponieważ nie opiera się on na perswazyjnym, ale dostarczaniu potencjalnym klientom racjonalnych argumentów i określonych korzyści. Jest on określany sztuką komunikacji z konsumentami, gdyż nie tylko identyfikuje on ich potrzeby, ale i podsuwa rozwiązania. Główną płaszczyzną jego działania jest Internet. Dlaczego się różni? Aby odkryć czym różni się content marketing od innych technik promocji wystarczy jeszcze raz przeczytać jego definicję usuwając z niej słowa „istotny” i „unikatowy”. Do konsumentów cały czas dociera przekaz reklamowy, który ich nie interesuje. Z kolei content marketing dociera do tysięcy osób z treściami dla nich ważnymi, które w ostateczności powoduje dokonanie zakupu. Content marketing sprawia, że klient zatrzymuje się, myśli i modyfikuje działania tak jak chce to marka. Badania pokazują, że rosnąca popularność contentu idzie w parze z odbiorem takiej promocji: - 80% klientów woli zamiast reklamy otrzymać ciekawe informacje nawiązujące do oferty firmy; - 75% osób ceni publikacje firmowe za zawarte tam treści związane z ich oczekwianiami; - 58% respondentów świadomie akceptuje fakt, że otrzymywania przekazu promocyjnego pod warunkiem posiadania przez niego wartościowej wiedzy; - 29% budżetów marketingowych w USA jest przeznaczanych na rozwój contentu.

na czym polega content marketingCo na to marketerzy? Content marketing to jedyna część marketingu, która pozwala zaangażować grupę docelową i zbudować z nią relacje. Dzięki niemu komunikat promocyjny jest pożądany, a nawet aktywnie poszukiwany. To pozwala na osiągnie wielu celów biznesowych m.in. kształtowania opinii i zmiany postaw, edukacji, wprowadzenia do obiegu specyficznego języka marki, zwiększenia sprzedaży bezpośredniej i budowania lojalności. Jest to możliwe tylko i wyłącznie dzięki dobrej komunikacji z obecnymi i przyszłymi klientami. Dzięki niej marka uzyskuje miano eksperta w danej dziedzinie. Taka działalność powoduje osiąganie przewagi konkurencyjnej i zbudowanie własnego rynku. Wykorzystują go już największe firmy na świecie, takie jak Microsoft, Procter & Gamble oraz Glaxo Smith Kline, ale jego największą zaletą jest fakt, że może być z sukcesem wykorzystywany zarówno przez globalne korporacje, jak i przez sektor małych firm.