Co to jest Inbound marketing?

jak działa inbound marketingInbound marketing jest odpowiedzialny za rozpowszechnianie informacji. Są tak „wypychane”, aby ludzie poszukujący informacji na dany temat trafili konkretnie do naszej firmy, a nie do konkurencji. Mówiąc obrazowo zamiast rozdawać ulotki kursu językowego na ulicy, osobom zainteresowanym taką ofertą dajemy możliwość zapoznania się z nią. Nie bądźmy natrętni i nie zarzucajmy klientów niepotrzebnym mu stosem informacji Trzy formy działania inbound marketingu Inbound marketing musi spowodować, aby klient sam dotarł do poszukiwanych informacji (w Internecie).

Musi więc objąć trzy elementy:

- marketing wyszukiwarek internetowych,

- media społecznościowe oraz mikro blogi,

- blogi służące do tworzenia treści.

Skutecznie – działanie na kilku frontach marketingu internetowego

Podstawą jest zaufanie i sympatia. Osiągamy to zaspokajając określone potrzeby klientów. Nie dajemy im prezentów, a zapewniamy odpowiednią informacją. Przekazując wiedzę, firmy zyskują wdzięczność klientów. Dodatkowo budują wizerunek godnego zaufania specjalisty. Inbound marketing działa na kilku frontach, to m.in. pozycjonowanie serwisów, targetowanie w strony docelowe, reklamy typu PPC (reklama nastawiona na efekty), działania na blogach, forach i portalach społecznościowych oraz marketing szeptany.

Kluczem wartościowe treści na stronach

Abyśmy byli wiarygodni musimy przekazywać wiarygodne informacje. Dlatego kluczowe są wartościowe, niepowtarzalne treści. Ich rozprzestrzenianie ma kilka zasadniczych zalet. Daje szansę na dobre pozycjonowanie serwisu oraz strony zwiększa wiarygodność firmy. Umieszczając na stronie artykuły specjalistyczne i branżowe, stajemy się bardziej wiarygodni w oczach klientów i zyskujemy wizerunek ekspertów. Natomiast dla Google'a strona staje się wartościowa i zajmuje wysokie miejsce w wyszukiwarce.

teoria inbound marketingu"Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma"

To przysłowie doskonale pasuje inbound marketingu, ponieważ nie są tu potrzebne duże nakłady finansowe. Jeżeli w nasz serwis włożymy sporo pracy, będziemy rzetelni i pomysłowi, to Google i tak nas doceni, a w następstwie docenią nas internauci. Jeżeli nie mamy pieniędzy, bądźmy kreatywni i promujmy się za darmo.

Ciekawy profil społecznościowy lub blog firmowy

Ciekawy profil na portalu społecznościowym wymaga pieniędzy. Wystarczą dobre pomysły, umiejętność prowadzenia dialogu wiedza, którą możemy się podzielić. Tak samo jest przy blogach, które także mają duże znaczenie przy pozycjonowaniu. Każdy sam wytacza klientowi drogę do siebie. Najlepiej, aby tych dróg było jak najwięcej.