Inbound Marketing w modelu efektywnościowym - cz. 1

strategie inbound marketinguInbound Marketing to działania firmy w Internecie, które pozwalają potencjalnym klientom na odnalezienie oferty. Codziennie ludzie szukają tutaj dla siebie produktów i usług. Właściwa komunikacja pozwala na trafienie do nich. Pytanie tylko jak to zrobić?

Witryna nie wystarczy

Globalna sieć jest dziś bardzo złożona. Kiedyś wystarczała witryna internetowa. Ludzie wpisywali w wyszukiwarkę znajdowali kontakt i to wystarczało. Teraz internet składa się z bardzo wielu naczyń połączonych. W zasadzie dzieli się na trzy wpływające na siebie i przenikające się sfery: wyszukiwarki, media społecznościowe i blogosfera. Jak się więc prowadzić efektywny marketing internetowy?

Media społecznościowe

Bardzo popularne jest powiedzenie: „Firma musi być na Facebook”, ale to nie do końca musi się sprawdzić. Mamy bardzo dużo mediów społecznościowych takich jak Google Plus, Twitterze, Linked In, Pinterest, Slideshare. Reklamowanie się na nich wszystkich pochłonie mnóstwo czasu i pieniędzy. Nie ma to najmniejszego sensu. Trzeba umiejętnie dobrać właściwą mieszankę portali społecznościowych. Następnie przygotować dla danej firmy spójną strategią działań. Wówczas możemy spodziewać się odpowiednich rezultatów. Pozostaje tylko jeden warunek. Muszą one iść w parze z dwoma pozostałymi sferami Internetu. Tylko wówczas możemy liczyć na sukces.

marketing szeptanyMarketing w wyszukiwarkach

Jedną z najważniejszych rzeczy w wyszukiwarkach jest zapewnienie sobie wysokiej pozycji podczas wyszukiwania. Ważne jest jednak, aby wypozycjonować firmę pod odpowiednimi hasłami, które wiążą się z tym co klienci szukają w naszej firmie. Samo „bycie” na pierwszej stronie w przypadku wpisania w Google określonych fraz nic nie daje, ponieważ mogą być to frazy, których nikt nie szuka. Co więcej – mogą być one mylące, niezgodne z profilem firmy, a dodatkowo nie odnoszą się do unikalnego wyróżnika oferty handlowej. Pozycjonerzy zapewniają klientów, że ważnym czynnikiem dla Google są media społecznościowe: tworzenie kont, zabieganie o „lajki” profilu oraz tzw. „share’y” czyli dzielenie się treścią z profili firmowych oraz komentarze internautów pod postami. Niestety mało kto wspomina, że Google Plus jest jednym z ważniejszych czynników branych pod uwagę (a teraz z ręką na sercu – czy Twoja firma ma aktywny i dobrze prowadzony profil Google Plus?).

Zatem jak dobrze wypozycjonować firmę? Jedynym sposobem jest robienie tego w zgodzie ze strategią komunikacyjną firmy. Musi ona obejmować zarówno pozycjonowanie, media społecznościowe oraz, trzecia sferę, czyli BLOGI!