10 porad jak pozycjonować strony w Internecie

jak skutecznie pozycjonowaćObecność i Internecie jest dzisiaj wymogiem dla wszystkich firm. Szczególnie dla tych małych, wysoka pozycja w wyszukiwarkach jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu. Badania Webvisible and Nielsen pokazują, że 63% klientów i przedsiębiorców informacji na temat lokalnych przedsiębiorstw szukają w Internecie, jednak aż 39% nie może ich odnaleźć. Konieczne jest więc wdrożenie optymalizacji stron dla kluczowych słów. To spowoduje, że Twoja firma będzie łatwa do odnalezienia. Wbrew pozorom wystarczy tylko kilka poprawek, które poprawią widoczność firmy w Internecie.

Oto 10 potrzebnych rad:

1. Linki z lokalnych źródeł

Widoczność w wyszukiwarkach poprawią strony prowadzące do firmy oraz witryny powiązane tematycznie z Twoim biznesem. Specjaliści radzą umieszczenie informacji na temat firmy w lokalnych katalogach, bazach danych, oraz stronie domowej z okolicy. To spowoduje przekserowania do Twojej firmy.

2. Jedna nazwa domeny

Często używamy różnych adresów internetowych do załatwiania różnych rzeczy. To jednak może zmylić klientów i obniżyć pozycję naszej firmy w wyszukiwarce. Z tego powodu korzystniej jest mieć wszystko pod jedną nazwą.

3. Zachęcaj do opinii

Nie ważne, jak ważne, że się mówi. To podstawowa sprawa, dlatego poprośmy klientów i znajomych o pisanie opinii na nasz temat. Można także zastanowić się na stworzeniem możliwości komentowania wpisów na stronie.

4. Wzbogacaj Twoją stronę

Wzbogacanie naszej strony o nowe treści: blog, nowości przemysłowe, ogłoszenia czy przypomnienia o wydarzeniach powoduje, że nasz serwis jest lepiej widziany przez wyszukiwarkę i znajduje się wyżej w wynikach.

5. Korzystaj z portali społecznościowych

Na Facebooku czy Twitterze umieszczajmy linki do naszej strony. To pozwoli wyszukiwarce odnajdywać i śledzić łącza, które prowadzą użytkownika wprost do Twojej witryny.

6. Tytułuj wszystkie strony

Na każdej stronie musimy dodać tytuł to pozwoli zwiększyć zawartość czytaną przez wyszukiwarkę. Dobrym pomysłem jest także umieszczanie w tytule słów kluczowych i nazwy naszego miasta.

7. Tytuły przyjazne pozycjonowaniu

Słów kluczowych używajmy we wszystkich tytułach, niezależnie czy to nagłówek na blogu, adres URL czy nazwa pliku. Pamiętajmy jednak, aby nazewnictwo było logiczne i istotne.

8. Do materiałów dźwiękowych, graficznych i video dodaj tekst

Atrakcyjność wizualna nie musi być dobrze czytana przez wyszukiwarki, dlatego, że one skanują tekst. Z tego powodu upewnijmy się, że podstrony zawierają tekst.

działania w pozycjonowaniu9. Poprawne słowa kluczowe

Najważniejsze są słowa kluczowe, dlatego upewnij się, że są dokładne i istotne dla klientów, których chcemy przyciągnąć. Zwróć na to szczególną uwagę, ponieważ prawidłowe dobranie słów kluczowych jest kluczem do sukcesu.

10. Wykorzystaj Google Analytics

Google Analytics to darmowa analityka najważniejszych rzeczy na stronie. Zapoznawanie się z nimi mogą wskazać obszary, które warto byłoby poprawić.