Budżet a AdWords

kampania AdwordsRozpoczynając przygodę z AdWords odpowiedzmy sobie na pytanie czym dla nas jest konwersja. Nie musi być nią tylko transakcja gotówkowa. Można także mierzyć ilość pozostawionych kontaktów, danych użytkowników i kontakt telefoniczny. Taki rodzaj działań jak konwersja można zrobić poprzez korzystanie z AdWords, ale także konta Analytics, które połączone jest z serwerem. Określenie konwersji i ustalenie jej wartości, w momencie gdy pozostawiamy leady umożliwi przeliczenie rentowności naszych działań.

Najodpowiedniejsza reklama

Format reklamy ma bardzo duże znaczenie i zależy od wielu kwestii. Decyzję w tym przypadku należy podjąć po analizie działań konkurencji, ponieważ różne branże rządzą się różnymi prawami. Z tego względu do działań reklamowych należy podejść racjonalnie i uaktywniać ją stopniowo. Zacznijmy od podstawowej funkcji AdWords, czyli reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania. Gdy okaże się, że poziom konwersji jest zbyt niski to rozważmy rozszerzenie takich działań. Mogą to wówczas być np. reklamy graficzne, remarketing czy też rozpoczęcie kampanii produktowej (PLA – product listing Ads). Wybierając takie działania pamiętajmy, że ogranicza nas mały budżet, a niektóre z wspominanych przed chwilą narzędzi potrzebują dłuższego czasu, a co za tym idzie zwiększenia nakładów finansowych. Dopiero wówczas przyniosą zamierzony efekt. Dopasowanie budżetów dziennych i stawek kosztu kliknięcia CPC Gdy mamy dzienny budżet to mamy także dowolność w ustalaniu stawek. Wówczas najlepiej inwestować w kampanie przynoszące najlepsze efekty. Warto tutaj odpowiedzieć na pytanie, czy taki budżet na miesiąc dzielić przez trzydzieści czy trzydzieści jeden dni. Jak podpowiadają nam analitycy Google za okres miesiąca należy przyjąć liczbę 30,4. Jeśli zaś chodzi o stawki za koszt kliknięcia to mamy kilka możliwości. Polecam trzy z nich:

przeprowadzanie kampanii adwords-1. Planner słów kluczowych – instrument Google AdWords (w zakładce „narzędzia”), dzięki któremu przeprowadzimy estymacje ruchu, wyświetleń oraz stawek kosztów kliknięcia.

2. Zewnętrzne narzędzia – tutaj mamy duży wybór, po wpisaniu interesujących nas fraz takie narzędzia podadzą przybliżone koszty kliknięcia, a dodatkowo wskażą konkurentów, którzy z nich korzystają. 

3. Test – jest najlepszą z możliwości, ponieważ sami siebie sprawdzamy. Nasza witryna czy przekaz reklamowy może być inna niż konkurencji, a co za tym idzie wywoływać inne emocje u klientów. Przeprowadzenie takiego testu pokaże nam więc realne stawki.

Zastosowując powyższe rady ustalimy listę słów kluczowych, które będą skutecznie i nie zaburzą, ani nie zrujnują naszego wcześniej ustalonego budżetu.